Meta description – stručný, ale výstižný popis webu

Meta description, neboli popisující meta tag, se často zaměňuje za klíčová slova. V tomto popisku se pak objeví kolikrát i nesmyslné výrazy a slovní spojení, jen aby se naplnil význam klíčových slov. Dsecription s tím však nemá nic společného.

V zásadě platí nepsané pravidlo, že dobře zvládnutý popisek (description) může přilákat více zájemců než ten, který svým nezáživným textem málokoho osloví. Na mnoha webech dokonce tento meta tag nefiguruje vůbec. Je jasně prokázáno, že u stránek, které měly vyplněný meta desrciption, a dočasně jej na určitou dobu tvůrci odstranili, byl zaznamenán značný propad ve statistikách návštěvnosti (ve vyhledávači Google). Právě statistiky vás mohou upozornit na vyladění chyb, které jsou pro SEO analýzu podstatné.

sázka na seo

Klíčová slova – meta keywords

Mezi lidmi panuje docela osvědčený a nebezpečný mýtus, že čím více klíčových slov v meta tagu bude, tím kvalitnější SEO. Ve skutečnosti vyhledávač Yahoo meta tag naprosto ignoruje a společnosti Google i Seznam, které jsou v naší zemi pro vyhledávací procedury dominantní, vám potvrdí totéž. SEO klíčová slova jsou pro tvůrce směrodatná v podstatě jen jako zpětná vazba obsahu jednotlivé stránky (webu).

Zákazníci, nebo roboti – máte na výběr

Primární texty v úvodu webových stránek mají upoutat především čtenáře, tedy zákazníky z masa a kostí, co mají duši. Webové stránky tvoříme pro živoucí bytosti a ty by také měly ocenit kvalitu obsahu, čtivost, zda jsou stránky působivé, pravdivé, přitažlivé. Ostatně, není až takový problém svůj web optimalizovat tak, aby byl přijatelný i pro roboty. Pamatujte, že skloňování klíčových slov v textu ve všech možných pádech, tam, kde se nehodí, může sice přilákat roboty, ale odradit citlivé zákazníky.

typ člověka

SEO optimalizace

Zvládnout základní pravidla pro SEO optimalizaci není nic složitého, pouze některé pokročilé metody vyžadují určité zkušenosti a praktická školení. Vtip je však v tom, že SEO je sám o sobě kontinuálním procesem, který se neustále mění. Změnou prochází jak pozice pro vyhledávače, tak i jednotlivé algoritmy. Zkrátka, co platí dnes, nemusí platit zítra, a kdo se této problematice chce věnovat, nesmí, jak se říká, spát na vavřínových věncích.